zaterdag 11 augustus 2007

Agenda



Ook 's avonds neem je het fototoestel mee, tijdens wandelingen met Jules.
Je loopt anders door de buurt dan voorheen.
Je ziet meer. Dat weet je zeker.


fragment uit: Flick Radio.


Agenda voor de volgende week.

Dinsdag 14: werkbezoek Marco Raaphorst Den Haag.
Woensdag 15: verjaardag Vader.
Vrijdag 17: opnames met Andel Sudik in Hilversum.

Ondertussen alle opnames van Lobke weer beluisterd en de beste takes genoteerd in het script.
Ze doet het geweldig.
Ik neem alle partijen afzonderlijk van elkaar op, zodat de natuurlijke adem uit de dialoog verdwijnt. Hoe zeg je dat. Flick Radio moet een heel kunstmatig geluid krijgen, het moet klinken als een machine, en daarin communiceren de mensen, wij.

Start maken met het opnemen van binnenhuis geluiden...
Moet machine geluiden hebben.
Computers, wasmachines, verwarmingsbuizen, alles wat ratelt, zoemt en tikt.

En dan zijn er nog twee mannenrollen en enkele losse zinnen die opgenomen moeten worden.
Waarover later meer.

Op de mail een vertaling van het artikel dat ik schreef voor het tijdschrift Open.
Ik lees het engels en het bevalt me.

As soon as you are on the Internet you look in the mirror.
It immediately shows you what you’re doing.
You look for yourself in every task.
It’s both therapeutic and confrontational.
It records processes, makes them visible.
Every click of the mouse defines you, and what you do, what affects, stimulates or drives you.
Your favourites form a fingerprint of your hobbies, your interests.
Show me your favourites and I know who you are, or would like to be.
Your identity grows, is makeable, expands every day.
You become an archive, you pile up.
Work and private life blend together seamlessly.
It’s a matter of organisation.
Speed gives you a feeling of control, of power.
I form the Internet as it forms me.


Pepijn belde.
Hij zit nog steeds midden in de samenstelling en montage van het rvu programma Tante in Marokko. Het programma wordt enorm goed bekeken. Meer dan 500.000 kijkers. Dan heb je een hit!!
Hij heeft veel zin om in te voegen in het proces, en volgt de log op de voet.
Marco en ik verzamelen tot die tijd beeldmateriaal: foto's en films.
Deze beelden kan Pepijn eventueel verwerken tijdens het monteren/editten.

Geen opmerkingen: