zondag 16 september 2007

Iedere knip is een keuze



Hier zit Marco achter zijn synthesizer.
Zoekend naar paradijselijke klanken onder een doodgewone dialoog.
Ik weet hoe het eindresultaat klinkt en het klinkt goed.
Het doodgewone krijgt iets... bijzonders.

Nu de montage vordert, neemt het loggen af.
Vreemd.
Had ik niet verwacht.
Blijkbaar is monteren een intieme bezigheid waar het vooral draait om concentratie, uitproberen en doen.
De ontwikkelingen zijn nauwelijks bij te benen.
Iedere knip is een keuze.
Achter iedere toon schuilt een doel.
Na een dag zoeken en vinden is de behoefte het allemaal ook nog eens te noteren klein.
Een blogger van niks, net nu het leuk begint te worden, maar het echte werk gaat op dit moment even voor: geluid!

En zo begint Flick Radio contouren te krijgen.
Er zit meer muziek in dan ik gedacht had.
We hebben het voornamelijk over wendingen in sfeer en tempo.
Ook worden de teksten vaak opgeknipt, zodat ze meer ruimte krijgen.
Favoriete blokken ontstaan, waarin de balans tekst, muziek, geluid perfect is.
Deze favoriete blokken bepalen hoe de rest moet worden.
De lat ligt hoog.

Door de wisseling van muziek, per "scene", verlies je het besef van tijd.
Ik hou daarvan.
Na tien minuten denk je dat je veel langer hebt zitten luisteren.
Het is nogal... gevuld.

Agenda:
Dinsdag kom ik thuis met een CD waar Pepijn mee aan de slag kan (beeld en ondertiteling.)
Vanaf dan worden muziek en beeld op elkaar afgestemd.

Er is weer een re-mix gemaakt van een stempost. Titel: Verder geloof ik nergens in.

Op de site van Creative Commons Nederland aandacht voor Flick Radio.

Me aangemeld voor Picnic07. Inclusief profiel en foto.

Geen opmerkingen: