zaterdag 1 december 2007

Stuck in my mind all day



Cover Open

1. Twaalf december aanstaande vindt de presentatie plaats van het tijdschrift Open in het Lloyd Hotel in Amsterdam. 's Avonds om 20.00.
In Open staat een groot artikel over Flick Radio, met veel foto's.
Ik heb voorgesteld om dan, de twaalfde december, een kleine viewing te organiseren.
In een grote hotelkamer met een beamer.
(Nog niets gehoord.)

2. Update reacties:

The video stuck in my mind all day. Loved the playing with identity: the real person, the flickr person and the fictional character. The honesty and authenticity, down to using the voices of your parents etc. Your own voice (to die for!) The music (great job Marco Raaphorst!). All very creative, very strong, good fun. Wish you luck for the future! Good times ahead.
Audringje / Berlin.

De digitale wereld en "analoge" wereld lopen in grote mate gelijk maar zijn toch ook heel verschillend. Uit ervaring heb ik geleerd dat je die 2 werelden/karakters best gescheiden houdt van elkaar om teleurstelling en verwarring te vermijden. Dus je moet ergens kiezen in welke wereld je wil leven of liever welke wereld je prioriteit geeft. En ik wil de confrontatie aangaan met de echte wereld, maar soms heb ik het gevoel dat ik me te veel terugtrek in de digitale wereld, omdat die nu eenmaal veiliger, makkelijker en minder complex is. Een beetje zoals Kendra. Het is een soort drugs, het kan, maar het mag je leven niet bepalen.
Anoniem / Antwerpen.

I liked your film. Interesting work.
Jean-Piere Balpe, the Frenshman in Flick Radio / Paris.

Veel mensen vergeten tijdens het kijken hoe ze middels tekst en muziek door het verhaal geleid worden, zo wonderlijk natuurlijk is de synthese tussen beeld en geluid geworden. En er zijn zelfs enthousiaste reacties van mensen die doorgaans problemen hebben met filmpjes die langer dan tien minuten duren, terwijl ze nu na drie kwartier verbluft constateerden dat ze nogmaals willen kijken...
Jaap Vermeer. (Geluidsvormgeving Flick Radio.)

Mooie film, met ontroerende momenten. Heel herkenbaar, de verslaving, dat je daarin soms niet goed weet of het iets toevoegt of iets verruilt in je leven.
Kokjebalder / Groningen.

Flick Radio is a great homage to the idea of creative sharing.
Nikola / Skopje, Macedonie.

6 opmerkingen:

Marco Raaphorst zei

Leuke nieuwe reacties zeg!

Let's go to Paris!
Enzovoorts

Unknown zei

Prachtig dat het zo wordt opgepakt overal. Ik ben benieuwd waar het uiteindelijk allemaal toe zal leiden!

b.kommerij zei

First Paris, then Berlin!
Let's go Marco!

Dank je Edwin.
Wohin, wohin?!

Anoniem zei

Normaal ben ik een internetter van het passieve soort. Iemand die niet reageert, maar kijkt hoe anderen internet maken. Maar hierbij kon ik de behoefte om te zeggen hoe mooi ik het vond niet onderdrukken. Een beetje zoals je soms na een goed theaterstuk wel moet klappen.
Echt een van de eerste 'fictie' radio dingen waarvan ik denk: ja! Zo kan het, inderdaad. Ik ben zelf op het moment ook veel aan het nadenken over de combinatie van radio en fictie en literatuur en theater, en ik ben blij dat ik dit gezien heb.
Ik ga nu naar al mijn vrienden mailen dat ze het moeten zien.

b.kommerij zei

Dankje Freek!
Geweldig compliment.
Hou je op de hoogte van je activiteiten?
M'n mail adres staat op de voorpagina bovenaan.
Groet, Bert.

b.kommerij zei

Wat bijzonder en bizar is het om
Dit allemaal weer terug Te lezen.