vrijdag 19 januari 2007

Revolutie 2



De foto's op internet van de storm zijn imponerend. En hier.
En hier.
Het begrip lezersfoto is nieuw.
Beroepsfotografen staan erbij en kijken ernaar.
Zoals het KNMI de concurentie voelt hangen van De Buienradar, waarop iedereen het weerbericht kan zien.
Ondertussen wordt ook de horloge- en wekkerindustrie doorelkaar geschud vanwege de mobiele telefoons met uitstekende klok en alarmfuncties.
En in de krant een artikel over bedrijven die zich geen raad weten met de stroom aan reacties van consumenten. Macht aan de consument, staat erboven. "Bedrijven zijn gewend dat zij degenen zijn die de boodschap en het product brengen. Nu moeten ze ineens gaan luisteren en reageren."
Het is al met al heel verwarrend en inspirerend tegelijk.
De ontwikkelingen zijn niet meer bij te houden.
De revolutie raast door.

Op de mail een uitnodiging van Mediamatic voor een bijzondere Radioworkshop.
Radio Rietveld heet het.
Ik lees:
Met de ontwikkelingen in streaming online radio, podcasting, microtransmitters, multi-user VoIP chatrooms is ons idee van wat radio is behoorlijk verbreed en veranderd. In deze workshop ontwikkelen de deelnemers een idee voor een radio ervaring, met een eigen specifieke combinatie van oudere en nieuwere radio praktijken, voor passieve en/of interactieve luisteraars.
Enkele projecten worden live uitgevoerd en uitgezonden op donderdag 15 februari via Radio Rietveld.

De laatste radio ervaring die ik maakte heette Screened. Een geluidswandeling voor twee personen. Het werd gemaakt voor de Ipod en kan nog steeds gedownload worden.
Wat een multi-user VoIP chatroom is weet ik nog niet precies, maar ik kan me er iets bij voorstellen.

Nog geen engelse teksten toegevoegd bij mijn universele foto's. En ook mijn eerste CI nog niet ingevuld. Ik stel het uit. Tijdens dit uitstel dringt het idee zich op om over te stappen op een pseudoniem. Of is dat vluchtgedrag? De toekomst is fictief en daar voelen zelfgecreeerde personages zich meestal heel goed in thuis. Maar wie ben ik dan? Een meisje van dertien of een oude man van tachtig? En wat en hoe zou mijn nieuwe alter-ego fotograferen? Hoe ziet dat verhaal eruit?

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: