zondag 11 februari 2007

Er is niets mis met obsessies



As younger people reveal
their private lives on the Internet,
the older generation looks on
with alarm and misapprehension
not seen since the early days
of rock and roll.
The future belongs to the uninhibited.


Ze zijn weer weg.
Ging best goed.
Ben blij dat ik geen zestien meer ben.
Al die toekomst!
Kreeg een link van Casper de Boer toegestuurd.
Casper is een collegablogger en schrijft mooie impressies over het leven in Amerika.
Vroeger was hij een Hollandse acteur, nu runt hij een eigen filmbedrijf in New York.
(Ik ontdekte zijn weblog via die van Klaus Gena uit Rusland.
Dit voor de volledigheid.
Er is niets mis met obsessies.)
De link heet Say Everything.
Kids, the Internet, and the end of privacy.

Change 1: They think of themselves as having an audience
Change 2: They have archived their adolenscense
Change 3: Their skin is thicker then yours
.

Alles op internet lijkt tot nu toe alleen maar echt.
Alsof internet geen fictie verdraagt.
Fictie wordt op internet al snel flauw.
Of het moet een goeie film zijn.

Merel, de vrouw van Harald, mijn collega, schrijft op haar weblog over een man die zijn telefoonnummer op de Youtube heeft gezet.
Bij wijze van experiment.
Hij is nieuwsgierig.
Hij heet Ramon en zijn nummer is 06-15275070.
(Lees voor het bellen eerst het hele verhaal.)

Hier op de kade woont een man.
Hij reageert op een foto van Jules.
Hij schrijft: "Die zie ik altijd lopen."
Ik weet niet wie hij is, maar zijn uitzicht komt mij heel bekend voor.
Die hoef ik niet te bellen.
Een hoofd uit het raam volstaat.
Hoe groot is internet?
Hoe klein wil je het hebben?

(Moet terug naar het script.
Je verzint het niet.)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Bekend plekje: http://zeeburg.net/wp-content/uploads/2007/02/o_amsterdam_170906-7.jpg

Groeten,

Jacques

Anoniem zei

Bert, Ik begin erg de smaak te pakken te krijgen. Ervaar hoe spannend het is om in vreemde werelden terecht te komen, maar vooral ook om plotseling Haralds vrouw te lezen en te zien hoe Harald in vrije tijd de beuk erin gooit in zijn nieuwe huis. Het filmpje met telefoonexperiment is helemaal geweldig.
De verslaafde kendra schrijft mooi en haar fot (familie van het pubhlieke omroeplogo) is mooi. Volgens mij wordt het langzamerhand tijd om de wereld verder open te gooien, meer bezoekers te genereren en te surfen op de dynamiek die dan ontstaat. Ik geniet op afstand.
Monique.