maandag 5 februari 2007

Zijn geslacht fotograferen lukte hem niet.



Veel administratie gedaan dit weekend.
Tags geplaatst en nieuwe favorieten tegengekomen.
Ook ben ik doorgegaan met de groepen.
En ik ga sets maken, mappen.
Op die manier ontstaat overzicht.
Je kamer opruimen, zoiets.
Ik weet niet bij hoeveel groepen ik me inmiddels heb aangemeld.
Het stopt niet.

Je surft van moment naar moment.
Je strooit je foto's in het rond.
New York! Catch!
Je kiest je favorieten en laat je kiezen.
Je oog valt op een afbeelding van een man op een paard.
Deze foto brengt je naar Cyprus, waar je ooit vakantie vierde.
Zou dat hotel nog bestaan?
Je komt via het hotel in een dierentuin terecht.
Je denkt aan je hond.
Je meld je aan bij de groep Irish Terriers.
Schotland? Nooit geweest. Maar wat een mooie boom.
Lonely Trees?
Je ontdekt dat sommigen dezelfde boom fotograferen, hetzelfde gebouw, dezelfde brug.
Je verdwaald.
Nooit geweten dat anderen bekend waren met de beelden uit jouw (voorheen) hoogst persoonlijke geheugen.
Je lost op.


Ook veel sexgroepen ontdekt.
Je hebt liefhebbers en wanhopigen.
De wanhopigen knippen hun hoofden af of bewerken hun geslachtsdeel.
Deze verminking waarborgt hun anonimiteit.
Dat denken ze.
De liefhebbers zien in de camera een minnaar, of een derde.
Hun fantasie is groot, schaamteloos en doelmatig.

Zo kwam ik terecht bij een man met een opvallend klein geslacht.
Dat schreef hij.
Zijn geslacht fotograferen lukte hem niet.
Hij deed er heel gewoon over.
Tweehonderdtwee members.
Na deze confessie volgde de volgende:
Hij noemde zichzelf Sissy.
Hij verkleede zich het liefst als ziekenhuiszuster, inclusief lingerie.
De make up deed de rest.

Hij koos voor de openbare verspreiding van zijn foto's via het internet, omdat dit zijn zelfvernedering, zijn masochistische kick, kompleet maakte.

Ik keek naar zijn foto's en dacht na.
De volgorde penis, rokje, vernedering begreep ik.
Het gaat niet om het lot zelf, maar over hoe je het vormgeeft.

(Voor de groep Minimalists maakte ik bovenstaande foto van een nieuwe kussenhoes.)

PS: De groep New Stories opgericht.
Er kunnen foto's geplaatst en bekeken worden.
Description:
How does internet effect your life?
Do your eyes get red? Did your interior change a lot? How do new problems find their solutions? Did you relationship crash? Or are you suffering from "information overload" and how does that look like? Are you still in control or is your computer the new boss in the house?
What happened to your First Live?
Show me your digital hell, or liberated e-heaven.
Hold on one second...

Geen opmerkingen: