dinsdag 20 februari 2007

Was het mogelijk binnen te dringen in iemands geheugen?


Well, we're sorry about the downtime folks,
but some of our image caches flaked out on us,
which caused all sorts of weirdness on the site.
And not good weirdness, either.

We'll be back in a blip,
and will keep you posted
until we get it all sorted
out!


Gisteravond wilde ik enkele foto's uploaden.
Dat ging goed.
Daarna bladerde ik een paar dagen terug in de tijd.
Ik zag een etalage met bloemen, dameslingerie, een muur met een lantaarn, een man met een revolver. Meer een jongen.
Een jongen met een revolver?
Ik begreep niet wat hij daar deed.
Wie was hij? Waar kwam hij vandaan?
Ik had geen jongens met revolvers gefotografeerd.
Het was al laat, maar dat wist ik zeker.
Dat hij een pistool in zijn handen had was duidelijk.
Dat hij richtte ook. Maar waarop?
Wie had deze foto hier geplaatst?
Wilde iemand mij bang maken?
Was het mogelijk binnen te dringen in iemands geheugen?
Ongevraagd afbeeldingen achterlaten en dan weer vertrekken?

Vandaag begreep ik dat het een incident was.
All kinds of weirdness on the site.
Een foutje.
Niets aan de hand.
Een tijdelijke bug. Flickrgriepje.
Misschien hebben mijn foto's voor dezelfde verwarring gezorgd, ergens anders, honderden kilometers verderop.

Vandaag is de jongen met de revolver weer vertrokken.

Ook nog een buurman ontdekt.
Hij woont hier even verderop, op de kade, ik weet alleen nog niet precies waar.
Hij heet Sander en heeft een kat.
Sinds gisteren zijn we elkaars kontakt.
Hij maakte prachtige foto's van mijn uitzicht.

Geen opmerkingen: