dinsdag 5 juni 2007

De een iets meer dan de ander



Tijdens een bezoek aan het Flevopark maakte ik elf foto's.
Twee mannen vroegen wat ik aan het doen was.
De een sprak nederlands, de ander niet.
Ik zei dat ik foto's maakte.
Toen wilden ze weten waarvoor het was. Of ik technische foto's maakte.
Dat klopt, zei ik. Het zijn technische foto's.
Of ik journalist was.
Nee, zei ik, ik doe niet aan journalistiek, het is alleen maar technisch.
Toen liepen ze weer door.
Ze wilden pertinent niet op de foto.

Weer thuis vertelt een buurman over de nieuwste ontwikkelingen op zijn werk.
Hij verkoopt computerprogramma's en is hardcore internet.
Google doet het goed, zegt hij. Mapping wordt het helemaal. Verder wordt alles persoonlijk en de mobiel is over een paar jaar onmisbaar. Alles gaat erin. Je tom tom, je bank, je tv.
Ik vroeg hoe hij het bijhield.
Niet, zei hij, ik hou het niet meer bij.
Iedere dag ontvangt hij veertig emails met daarin allemaal nieuwe ontwikkelingen.
Ik ben een emateur, zei ik.
Dat zijn we allemaal. Emateurs. Alleen de een iets meer dan de ander.

Geen opmerkingen: