dinsdag 5 juni 2007

Wie zou jij willen zijn?



Hier zien we dichter, romanschrijver en columnist Ilja Leonard Pfeijffer te gast bij Wat Heet van de Vara.
(Ik film tegenwoordig TV.)
Hij is een tijd actief geweest op Second Life en doet daar verslag van.
(Deed hij al in nrc next. Nu met een boek.)
Terwijl Pfeijffer iets probeert te vertellen over zijn fascinatie en zijn ervaringen, doet de presentator er alles aan om het onderwerp terug te brengen tot iets plats en ordinairs.
Een typisch voorbeeld waarin de oude media de nieuwe media probeert te ridiculiseren.
De VPRO documentaire waarover gesproken wordt is hier te vinden.
Nog meer informatie vond ik bij De papieren man.

Update 1: Bij nader inzien valt het ridiculiseren mee.

Update 2: Gerard Joling weet niet wie hij wil zijn. ("Ik heb helemaal niets met internet.")

1 opmerking:

Anoniem zei

Ja jammer van het interview, het is beetje mijn hoek, ik werk voor een software uitgeverij die zich richt voornamelijk op games.
Second Life is iets waar ik ook al jaren van droomde, zon sandbox waar je alles in kan doen, met zijn allen dat lekkere wijf zijn of die man vol met tattooages met hele breede schouders.
Jammer is dat toch veel mensen in SecondLife denken als die presentator, en dat kwaliteit soms lastig tevinden is, maar goed waar is dat niet.
Al mijn problemen in mijn first life zijn er ook in second life, alleen kan ik ze daar een andere kleur geven.

ben er nu wel op uitgekeken.

Ben nu een spel aan het testen wat als vanouds weer gezellig over alles kapotmaken gaat.