vrijdag 6 juli 2007

Cast yourself!



Habaneros is mijn grote voorbeeld op Flickr.
Hij verstaat de kunst van het communiceren zo goed, dat ik me begin af te vragen hoe hij het doet.
Zijn onderschriften en teksten zijn even origineel en helder als zijn foto's.
Nooit opdringerig of stom.
Altijd de juiste toon.
Bijna onnatuurlijk.
Het klikt tussen Habaneros en mij.
Ik heb hem mede administrator gemaakt van de Media Me groep.
Nu kan ook hij van de invite knop gebruik maken.
De invite knop is bedoeld om je groepscollectie zo groot en divers mogelijk te maken.
Zie je als administrator een foto waarvan je denkt: dat is heel erg Media Me, die hoort bij de groep, dan klik je op de invite knop.
Ik ga nog meer nieuwe collega's administrator maken.
De Media Me groep moet groot worden, zodat er een mooi beeld ontstaat hoe mens en media zich tegenwoordig tot elkaar verhouden.
En wie is de baas? De mens, of de media?
Wie was er het eerst?



De casting vraagt meer tijd dan gedacht.
Ik ben aan het uitstellen en weet niet waarom.
Veel mensen zijn op vakantie.
Marco Raaphorst is nog even druk met ander werk.
Pepijn Kortbeek ook.
(En wanneer Vlieland? Het is al juli!)

Er zouden nog een paar extra dialogen in het script mogen.
Ik moet Jon R van Boom Chicago bellen voor de rol van Kendra.
Moet onderhand ook weten wie mij gaat spelen.
Cast yourself!
Ik vraag het aan anderen.
Wie vind jij dat mij moet spelen?
Isabella Chapel SMS't vanuit Tailand: Hans Kesting, omdat zijn stem een beetje lijkt op die van jou.
Ik SMS: Maar is dat dan een plus of een min? Dan kan ik het net zo goed zelf doen.
Isabella: Een ander speelt jou beter dan jijzelf.
Ik: Dat zeg je omdat jij actrice bent.
Anonymous mailt: Cas Enklaar.
Maar die klinkt veel ouder dan ik. En is meer geschikt voor de rol van de Portugees.
Het moet iemand zijn die goed denkend spreekt.
Die je hoort denken terwijl hij spreekt.
Zo zou ik willen zijn in Flick Radio.
Iemand die goed spreekt en denkt tegelijk.
Het zal de luisteraar verder een zorg zijn, maar als je iets maakt, moet je over al deze dingen nadenken.
Wie het ook wordt, ik zie op tegen het telefoongesprek, met daarin de totaal belachelijke vraag: "Wil je mij spelen? Het script staat online."

open skor

Vanmiddag met Geert van de Wetering in De Zwijger gepraat over mijn bijdrage aan het supplement bij het tijdschrift van de SKOR: Open.
Geert nam twee exemplaren mee.
Ziet er heel mooi uit. En dik met meer dan 170 pagina's.
Vormgeving: Thomas Buxo.
Ik stel voor om de pagina's er zo uit te laten zien zoals op Flickr.
Met daaronder de comments, en andere teksten.
De verhalen.
Flick Radio als beeldverhaal.
Dit zal in overleg moeten.

Collega Frans Hossenbux heeft ondertussen www.flickradio.nl aangemaakt.
Hoe zeg je dat.
Het domein is geclaimed, alleen is er nog niets op te zien.
Under construction.
Dat is goed, want dat betekent dat er over nagedacht kan worden.

De officiele bevestiging van het Stifo is binnen.
Per brief.
Voor de volledigheid een citaat:

In de hoorzitting heeft Bert Kommerij uiteengezet hoe de keuze voor de vorm voortkomt uit de inhoud. Alles speelt zich binnen af en de achtergrond geluiden illustreren niet de tekst, maar de ruimte waarin de teksten ontstaan en ontvangen worden. Daarbij streeft hij er als altijd naar het publiek te ontregelen. Er is weliswaar sprake van veel algemeenheden, maar in verband met de andere tekst en de vorm krijgen deze betekenis in de zin dat ze het onvermogen en het menselijke tekort onderstrepen. Daardoor wordt ook het particuliere overstegen.

Tot slot een binnengekomen mail van Nieuwe Collega Maurits Burgers.
Hij schrijft:

Ik droomde gisternacht FlickRadio [er was geen spatie tussen] en jij en ik zaten aan een tafeltje in een halfvolle trendy tent, in een mix van Barcelona en Berlijn.
Je vroeg: Doe je dat allemaal met dat kleine cameraatje?
Waarop ik mijn portemonnee trek en een credit card toon die op dat moment meer kon dan een iPhone.
Je zei: da's niks voor mij.


Uitzenddatum is geworden eind september, begin oktober.
Niet verder geinformeerd bij het Radio Atelier.

Wordt vervolgd.

1 opmerking:

Anoniem zei

Jeetje .. wow, dank je voor de mooie woorden :D
Grappige is dat ik juist vind dat jij zo goed kan communiceren, prachtige opbouw van je log, elk verhaal is echt en daagt uit tot reactie.
Maar goed ik hoop natuurlijk, dat het gewoon klikt tussen ons !
Vind de samen werking erg prettig op Flickr, en hoop wel dat je na Flick Radio hier ook zal blijven, maar goed wie weet hoe alles gaat.