maandag 30 juli 2007

Praktisch



Werkscripts wachten op acteurs...

Nieuwe collega Habaneros schrijft:

Ik volg Flick Radio met veel interesse.
Vind het mooi om zo mee te maken.
Spannender dan televisie of een DVD met de making off.


Ik antwoord:

Dank Habaneros.
Je bent getuige van een experiment.
Een communicatie experiment.
Het werken in het openbaar is overigens best nog een klus.
Wat laat je allemaal zien en wat niet? En vooral ook: waarom?

Om heel eerlijk te zijn had ik direkt na de uitslag van het Stimuleringsfonds een enorme dip. Zo van, en nu moet het ineens allemaal gebeuren. Bij nader inzien. Waarom?
Ja vooral die vraag liet me niet los.
Waarom moet dit nu ineens wel gemaakt worden?
Maar ook, waarom noteer ik dingen op een log?
Wat is hier grappig aan?
Wie wordt hier vrolijk van?
Tot welk inzicht brengt ons dit? Maar waarheen en wat dan?
Allemaal heel onpraktische vragen.
Ze zetten je stil.
Dus dat werkte niet.
Ik ontdekte een nieuwe open deur: Internet heeft twee kanten. Een openbare kant en een gesloten kant. Een voor- en achterkant.
Heb ik bijvoorbeeld een emo-dip of een stomme tegenvaller, dan behoort dat tot de achterkant, en valt buiten het kader.
Maar is er weer een acteur gevonden, dan laat ik dat onmiddellijk weten aan de voorkant.
Tot zover de achterkant.

Woensdag gaan we voor het eerst de studio in.
De spreekcel en de WPM zijn geboekt.
Woensdag zit ik in de spreekcel.
Donderdag is Lobke van Beuzekom aan de beurt.
Jaap Vermeer zal de opnametechniek voor zijn rekening nemen.
Ben ik erg blij mee, want dan kan hij me tegelijk regisseren.
Ik heb al vele malen met Jaap gewerkt.
Wij maakten samen de vierluiken Familie Holland, Mijn Bedrijf en Screened.
Staat allemaal hier.
Marco zal aanwezig zijn met camera.
Pepijn zit nog steeds druk in de montage van het tv programma Tante in Marokko.

Iemand vraagt: Hoe gaat Flick Radio nou precies klinken?
Ik zeg: Intiem en kunstmatig, snel en slow, aangenaam en verontrustend.
Alles dubbel en tegelijkertijd, maar hoe dan ook meeslepend.
Alsof je in een machine terecht bent gekomen.
Een communicatiemachine.

Geen opmerkingen: