woensdag 7 februari 2007

Tag your inspiration to the picture



"Mijn klanten staan er nooit bij stil,
maar een foto is een daad van verzet
tegen het verstrijken van de tijd."


uit de film One Hour Photo.

Langzaam begin ik het door te krijgen.
Op de Flickr verzamel je geen foto's maar mensen.
Vooral de Addictgroep is heel hecht en efficient.
Zo ben ik gisteren in contact gekomen met Kendra, een zeventienjarige scholier uit Minnesota/Indiana.
Ik las dat zij een scriptie had geschreven over haar Flickr-verslaving.
Waarop ik vroeg om inzage.
Nu zijn wij elkaars contact.

Do you think Youtube-addicts are different then Flickr-addicts?

I guess so but I'm not sure.
Flickr makes the world feel real for me.


Vandaag voelt zij zich slecht.
Zeg maar gerust kut.
Ze is thuisgebleven en maakt zich zorgen over haar toekomst.
School afmaken of niet.
Ze heeft problemen met haar vader en ze lijdt aan een ongelukkige liefde.
Niemand begrijpt haar.
Ondertussen stapelen haar ambities zich op.
Voor Kendra is internet een realiteit.
Een klaagbank en feesttent tegelijk.
Zij schaamt zich nergens voor.
Ik geloof haar.

Via de Irish Terriergroupe kwam ik terecht in Canada.
Canada en ik zijn er van overtuigd dat er meer Ierse Terriers op de Flickr rondlopen, en daarom gaan we een zoekactie starten.

In het kader van het CI zette ik een nieuwe groep op: Pictures from the Future, maar deze groep bleek al te bestaan.
Dit is nu al de tweede, nee derde keer, dat mij dit overkomt.
Je hebt een idee.
Je bent overtuigd dat het origineel is, dat niemand er aan dacht.
En dan blijkt het er al te zijn.
Een rare mengeling van blijdschap en frustratie is het gevolg.

How do you picture the future?
What images that illustrate your fears about the Future?
Tag your inspiration to the picture.


In Rusland woont Klaus Gena.
Dat heb ik begrepen.
Hij reageerde op mijn post van gisteren.
Op zijn weblog noemt hij mij een maniak met een obsessie.
Nu sta ik in zijn linklijst.
Ik vind dat uitstekend. Sterker, het helpt mij opweg.
Hij is ook Flickr-member.
Hij maakt tekeningen in het Russische openbaar vervoer en die bewerkt hij met zijn computer.
Dat vermoed ik.

Totslot wil ik graag een moment aandacht vragen voor een film van Dick Tuinder.
Hij heeft dit juweel van 11 minuten gisteren op de Youtube geplaatst.
Ga dus even zitten voor Sally de Winter in Most things never happen.

Geen opmerkingen: