donderdag 3 mei 2007

Niet genoeg houvast


De brief is binnen.
Hij is veel korter dan ik dacht.
Zal ik hem nu wel of niet op de log zetten?
Dat vraag ik me de hele dag af.
De brief hoort bij dit verhaal, dit project, maar niet iedereen stelt het op prijs om ongevraagd in het openbare circuit geslingerd te worden.
Als het project wel gehonoreerd was, en er iets anders in de brief had gestaan, dan had ik me dit allemaal niet afgevraagd.
Dan stond ie er al lang.
Ik neem een besluit.
Ik zet hem erop.
En als ie er weer afmoet, om wat voor reden dan ook, dan hoor ik dat vanzelf.
Het bezwaarschrift wordt morgen besproken.

Met de geraadpleegde adviseurs is het bestuur van mening dat uw voorstel op zichzelf een interessant uitgangspunt heeft.
De community flickr.com kan de aanleiding zijn voor een mix van verschillende media.
Daarnaast heeft het fonds waardering voor het eerdere werk van deze maker.
Het nu voorliggende scenario stelt echter teleur.
Enerzijds overstijgt het niet het particuliere niveau, terwijl anderzijds veel algemeenheden ten beste worden gegeven.
Het verhaal kent nauwelijks een dramatische ontwikkeling.
Pas als het personage Kendra verdwijnt is er van enige spanning sprake.
Deze krijgt echter geen vervolg, omdat er geen zoektocht naar haar volgt.
De visie op geluid tenslotte wordt als mager en tamelijk voor de hand
liggend beoordeeld.
De geluiden hebben onvoldoende bedding in het drama en geven de
luisteraar niet genoeg houvast.
Op grond van bovenstaande overwegingen verwacht het bestuur niet dat
uw plan in zijn huidige vorm zal kunnen leiden tot een radiodrama
van de artistieke kwaliteit die het fonds te bevorderen heeft.
Punt.


Wat opvalt is dat de mengvorm fictie/factie niet wordt opgepikt.
En de keuze om te werken met musicus Marco Raaphorst, die thuis is in de Creative Commons beweging.

De zoektocht naar Kendra gaat ondertussen gewoon door.
Nog geen nieuwe respons gehad op mijn mail en bel acties.
Zo wacht ik op een reactie van een jonge vrouw die Lemba heet.
En ben ik benieuwd naar de stem van Cyber Linda, een tip van Martin Butler.
Wel nog enkele adressen gekregen van instituten waar veel Amerikanen zitten.
Zo attendeerde Marlies Cordia mij op Boom Chicago, het comedycafe op het Leidseplein.
Tips blijven welkom.

Op de foto staat Ramses Shaffy.
Hij was op tv, maar bewoog zo snel, dat hij twee monden kreeg.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Luctor et emergo, zeggen de Zeeuwen en dat zeggen de ware eilanders hen na. Aangezien jij een eilander bent... Ja, het fonds is belangrijk want geld (daarom is het een fonds); nee, het fonds zegt niet zo heel veel over jouw artistieke kunnen. Go baby go! Het is web 3.0 voor iemand het door heeft. Liefs van Andre.

b.kommerij zei

Ha, dank je Andre!
Eens een collega, altijd een collega. Zo is internet ook wel weer. Zo'n afwijzing doet rare dingen met je hoor. Ik heb me nog nooit zo artistiek gevoeld!
En ik doe graag met alles wat Zeeuws is mee.
(Hoe algemeen is Web 3.0?)